Fisioterapeutes

El dolor crònic suposa un repte tant per als professionals, com per la persona que hi ha de conviure. Tot sovint la impotència, la depressió i l’estrès, acompanyen als processos disminuint les possibilitats d’èxit dels tractaments.

Aquest tipus de dolor es caracteritza per una desregulació del sistema nerviós, juntament amb components sensorials i emocionals, que fan que l’ abordatge s’hagi de fer de forma multifactorial i biopsicosocial.

El mindfulness és una nova eina amb validesa científica ,que està demostrant ser molt eficient en moltes patologies de l’àmbit de la fisioteràpia.

Un bon programa estandarditzat de mindfulness, impartit per professionals qualificats, resulta un complement ideal que permet atendre als usuaris d’una forma més holística.

“Mindfulness per a la Salut i la gestió del dolor” és una intervenció secular basada en la psicopedagogia del dolor, que ofereix recursos útils que encoratgen als pacients a participar d’una forma més conscient en els tractaments, afavorint l’ evolució positiva en qualsevol camp de la fisioteràpia.

Aquest programa grupal va ser creat per Vidyamala Burch l’any 2001, a partir de la seva pròpia experiència amb el dolor crònic. Es basa en un entrenament mental de l’atenció i està recolzat per nombroses evidencies científiques i per les Universitats d’Oxford i Bangor.

El Programa Mindfulness per a la Salut ha estat reconegut  en diverses ocasions per la comunitat científica i mèdica d’arreu del Món. El passat juny del 2022 , la cofundadora i impulsora del programa va estar guardonada amb el OBE (Oficial de l’Imperi Britànic) per la Reina d’Anglaterra per els seus serveis al benestar i a la gestió del dolor a la Comunitat. Aquest premi s’atorga a les persones que han tingut un gran impacte en la seva línia de treball.

El seu treball durant els últims 21 anys ha estat ajudar a aquells que pateixen dolor, malaltia i estrès. El Programa MBPM ha estat objecte d’estudis clínics i és utilitzat pels Sistemes Públics de Salut del Regne Unit (NHS).

La influència de Vidyamala al llarg dels anys ha estat reconeguda per la British Pain Society per la seva excepcional contribució a l’alleujament del dolor, i ha estat nomenada una de les 100 persones amb discapacitat més influents del Regne Unit cada any des de 2019.

El llibre “ Tu no eres tu dolor”  (2014) sobre el què es basa el curs, va ser premiat per la British Medical Association en la categoria de libres mèdics dirigits al públic general.

La intervenció  ofereix eines que s’incorporen de forma progressiva a la vida diària i que milloren tant la qualitat de vida, com l’actitud amb la qual els fisioterapeutes i els pacients participen en els diferents tractaments.

El mindfulness no modifica la situació externa ni el diagnòstic, però facilita un canvi intern en la percepció de la situació i en la forma de viure-la, aportant més perspectiva, adaptabilitat i amabilitat per afrontar les dificultats de qualsevol tipus ( dolor, malaltia, dol, separació, estrès..)

Fa un temps estic impartint el curs amb molt bons resultats. Diferents estudis  i testimonis avalen els resultats i els beneficis de la intervenció.

Si vols oferir aquesta possibilitat innovadora dins el teu propi centre, et convido a posar-te en contacte amb mi per tal d’estudiar-ne la viabilitat. Em puc desplaçar a qualsevol punt d’Espanya.

Valoracions del curs

Ara disposo de més recursos per autogestionar el meu malestar i també més estrategies per acompanyar als meus pacients en els seus procesos terapéutics.
M.R ( Fisioterapeuta)
"El mindfulness és un bon complement terapèutic. No és una estratègia per tothom, però pot col.laborar a l'efecte positiu de la resta de teràpies físiques que apliquem com a fisioterapeutes."
T.T ( Fisioterapeuta)
M’ha agradat les ganes de compartir i comunicar de la professora, així com la seva capacitat docent i la dinamització de les classes.
C.P ( infermera)
El curs m’ha donat més perspectiva i una manera diferent d’actuar en vers a mi i els meus pacients, especialment els neurològics. Crec que davant de situacions problemàtiques i complicades ara sóc més capaç de mantenir la calma i no entrar en un cercle de pensaments negatius.
S.R ( Fisioterapeuta)
El curs està plè de recursos i estratègies útils explicatdes de forma clara i pedagògica.
M.D ( metge resident)
"Me parecen recursos muy eficaces ya que inducen a una relajación tanto mental, emocional y física. Estoy convencida que cuando los pacientes las interioricen, les puede beneficiar en su proceso de recuperación."
A. R ( estudiant de fisioterapia )
"Al principio no estaba muy segura de sí me iban a servir para llevarlas a cabo tanto a nivel personal como en mis pacientes, pero poco a poco cambie de opinión tras practicarlas por mí misma."
A. R ( alumna grau de fisioterapia)
"Creo que para la fisioterapia como cualquier otra profesión relacionada con la salud, es de vital importancia llevar a cabo diferentes técnicas de relajación ya sea antes de iniciar el tratamiento o tras haberlo realizado."
A. R ( alumna grau de fisioterapia)

Per tenir accés als continguts privats

Obrir conversa
💬 Necessites ajuda?
Scan the code
Et podem ajudar en alguna cosa?