Fisioterapeutes

El dolor crònic suposa un repte tant per als professionals, com per la persona que hi ha de conviure. Tot sovint la impotència, la depressió i l’estrès, acompanyen als processos disminuint les possibilitats d’èxit dels tractaments.

Aquest tipus de dolor es caracteritza per una desregulació del sistema nerviós, juntament amb components sensorials i emocionals, que fan que l’ abordatge s’hagi de fer de forma multifactorial i biopsicosocial.

Un bon programa estandarditzat de mindfulness, impartit per professionals qualificats, resulta un complement ideal que permet atendre als usuaris d’una forma més holística.

“Mindfulness per a la Salut i la gestió del dolor” és una intervenció secular basada en la psicopedagogia del dolor, que ofereix recursos útils que encoratgen als pacients a participar d’una forma més conscient en els tractaments, afavorint l’ evolució positiva en qualsevol camp de la fisioteràpia.

Aquest programa grupal va ser creat per Vidyamala Burch l’any 2001, a partir de la seva pròpia experiència amb el dolor crònic. Es basa en un entrenament mental de l’atenció i està recolzat per nombroses evidencies científiques i per les Universitats d’Oxford i Bangor.

El programa ofereix eines que s’incorporen de forma progressiva a la vida diària i que milloren tant la qualitat de vida, com l’actitud amb la qual els fisioterapeutes i els pacients participen en els diferents tractaments.

El mindfulness no modifica la situació externa ni el diagnòstic, però facilita un canvi intern en la percepció de la situació i en la forma de viure-la, aportant més perspectiva, adaptabilitat i amabilitat per afrontar les dificultats de qualsevol tipus ( dolor, malaltia, dol, separació, estrès..)

Fa un temps estic impartint el curs amb molt bons resultats. En l’enllaç trobaràs informació sobre un estudi on es mostren els beneficis de la intervenció.

Si vols oferir aquesta possibilitat innovadora dins el teu propi centre, et convido a posar-te en contacte amb mi per tal d’estudiar-ne la viabilitat.

Valoracions del curs

"El mindfulness és un bon complement terapèutic. No és una estratègia per tothom, però pot col.laborar a l'efecte positiu de la resta de teràpies físiques que apliquem com a fisioterapeutes."
T.T.
El curs m’ha donat més perspectiva i una manera diferent d’actuar en vers a mi i els meus pacients, especialment els neurològics. Crec que davant de situacions problemàtiques i complicades ara sóc més capaç de mantenir la calma i no entrar en un cercle de pensaments negatius.
S.R
M’ha agradat les ganes de compartir i comunicar de la professora, així com la seva capacitat docent i la dinamització de les classes.
C.P

Imatges de cursos anteriors